Konuk Yazar

Bangkok 1

bangkok

Saat kaç? Oda kapkaranlık, saat konusunda hiçbir fikrim yok, yabancı bir yerdeyim doğru ya, Bangkok‘tayız, sokaktan farklı sesler geliyor, burası farklı kokuyor, dün geldik buraya, yolumuz uzun sürdü. İstanbul’dan uçağımız 1.5 saat rötarlı kalkınca, Dubai’den yapacağımız aktarmamızı kaçırmıştık, ne iyi niyetliyiz, uçak bizi bekler herhalde diye düşünmüştük, uyku sersemi haller, koskoca uçak bizi neden beklesin ki. Dubai’de gecenin bir körü, çok uykum var ve 4 saat diğer uçağı beklemek zorundayız. Bu hava alanında bilmem kaçıncı bekleyişimiz. İlk Hindistan seyahatinde 20 saat beklediğimi de unutmadım.

Bu sefer gene eşimle baş başayız, ama ardımızda kızımızı bıraktık. Thailand’a onu götürüp götürmemek konusunda kararsızdım ilk başlarda ama tatil bizim de hakkımız, bu kadar uzağa gelince 2 gün kalıp dönemezsiniz, biz de 3 hafta gibi planlamıştık bu yolculuğumuzu. Hava alanında en çok dikkatimi çekenler tabii ki çocuklu gezginler, neler yapıyorlar, nerelere gidiyorlar acaba. Genellikle yabancıların çocukları yerlerde dolaşır ya, aynen öyle, tabii ki başka ne olsun ki, çocuk dediğin emekler, yerde yuvarlanır, sürünür, koşar, zıplar. Uluslararası hava alanında olmak çocuğun bu yetilerine ket vurması için bir sebep değildir elbette ki. Çok uykum var, çantalarımız ufak, bagaja vermek istemediğimiz için her şeyimiz yanımızda. Düşünemiyorum kızımın bizimle olduğunu şu an. Hava alanı büyük, bol yürümek lazım, bazen kayboluyoruz, ben yemek yemek istiyorum eşim sigara içmek… Ayrılıyoruz sonra buluşuyoruz, çocuk bu tür aksiyonları sekteye uğratabilirdi haliyle. Uykum varken kendimi zor taşıyorum, kafama paşminamı geçirip, bekleme salonunda uyumaya çalışıyorum, işte yanımda Asyalı bir bebek daha. Bebek işte, nereli olursa olsun hareketler aynı.

Buz gibi bir uçak, klima bozuk, bir şekilde çok rahatsız koltuklarda Asyalı çekik gözlü minik burunlu düz siyah saçlı insanlarla, onların ülkesine gidiyoruz. Yol toplam 10 saat sürdü, Thailand saati Türkiye saatinden 5 saat ileride.

Sabah Bangkok’tayız. Hem jetlag, hem saate adapte olamamak, hem yorgunluk, günümüzü bira içip pinekleyerek geçirmeye karar veriyoruz. Oturup, insanları seyredalmak bir gezginin en sık yaptığı şeylerdendir. Kendimi çekçek bavullu, önceden planlı, erken rezervasyonlu, çok yıldızlı ve şaşalı otel turisti gibi değil, meraklı ve macera sever bir sırt çantalı olarak tanımlamayı tercih etmişimdir her zaman. Bu dürtü bende kendimi bildim bileli vardı. İlk kez evden bu kadar uzaktayım bu sefer, ilk kez bu kadar doğudayım. Avrupayı gördüm, ama Asya beni çok daha fazla heyecanlandırıyor her zaman, işte gene seninleyiz Asya, güzel Asya.

Khaosan Road. Tüm gezginlerin mekanı, turistik bölgesi Bangkok’un. Tüm sırt çantalılar buraya gelir, birkaç gün dinlenip, kuzeye ya da güneye doğru rotalarına başlarlar. Buradan Kamboçya’ya gidebilir, kuzeye Chiang Mai’ye geçebilir, ya da güneye adalara akabilirsiniz. Tren, uçak ya da otobüsler hizmetinizde.

Thailand beni ilk görüşte hiç şaşırtmadı, aslında şöyle, şaşırdım, çok temiz ve sessizdi, ben daha çok Hindistan gibi bekliyordum, kaotik ve biraz da pis. Alakası yokmuş, son derece nizami, temiz, güvenli ve sıcak bir ülke burası.