Seyahat

Bodrumda Yaşamak

Thailand gezimizin 3. durağı Krabi. Burası Thailand’ın ortasında, tüm adalar ve turistik yerlerin ortasında bulunan bir kasaba. Buraya gelmek için Khao Sok National Park’tan minivan’a bindik. Çok uzun bir yol değildi, yol boyunca her yer ama her yer hindistan cevizi ağacı idi. Yer kalmadığı için ben en önde seyahat ettim, solda. Sağdan kullanılıyor ya arabalar burada, çok eğlenceli idi yolculuk. Şöför ise süperdi, Guns’n Roses falan dinliyorduk yolda. Bu ülkede şaşırıyorum. Cidden oldukça kültürlüler ve açıklar. Gök masmavi, pırıl pırıl. Toprak inanılmaz verimli, güneş sıcacık, enerji muhteşem huzurlu. Yollar sakin ve düzgün. Birkaç saatte Krabi’ye varıyoruz. Buradan da Ao Nang koyuna, kalacağımız yere yerleşiyoruz.

Krabi’ye gelme sebebimiz, adalara yakın konumda ana karada bulunması. Hem de Krabi çevresinde gezilecek çok kumsal var. Hemen yakın çevrede longtail botlarla 100 bahta -yaklaşık 6 tl- 10 dakikalık bir yolculukla Railay Beach’e varılıyor. Burası Aonang’tan çok farklı çünkü karadan ulaşım yok ve çok sakin. Tıpkı kelebek vadisi gibi. Arabanın olmadığı yerde huzur var. Elektrik de bazen kısıtlı ama malesef bu cennet yerler resortlarla çevrilmiş. Amacımız aslında daha ucuz konaklama imkanı. Malum aralık ayı, high season, biz de gezmek için buradayız, bu tip ülkelerde çok ucuz konaklama imkanları bulunur, bol bol uzun uzun gezilir. Biz de haliyle tatilimizi resortlarda harcamak ve daha az gezmek istemeyiz. Bu kumsalı ve çevresini keşvetmek lazım muhakkak ama öncelikle meşhur Railay East’ bakalım.

Tonsai Beach :

Railay’den arka tarafa iç kısıma yürüyoruz, harika bungalowlar ve ağaçlar var. Yemyeşil tabiki. Buradan da dağa tırmanarak diğer kısıma geçerek Tonsai Beach’e ulaşıyoruz. Kuytunun da kuytusu, tam izole, çok rahat ve güzel bir yer. Gelir gelmez hemen farklı ülkelerden backpackerlar ile de kaynaşıyoruz, kimisi 3 aydır yollarda, kimisi 1 aylık burada, kimisi ise hindistandan gelmiş, kamboçyaya gidecek…Yollar işte.

Daha sonraki günlerde, 20 tlye bir bungalow bulup burada da kalacağız. Sineklik ve tuvaleti var, tavanı açık, ama önemli değil elbet. Yeter bize. Ve tabiki yemekler gene muhteşem, o ayrı bir konu, çünkü Thailand yemekleri her yerde muhteşem. Bu ucuz pansiyonda bile harika yemekler yedik.

Krabi ve Civarında

Tonsai, geceleri ateş dansları ve kumsal partilerinin yapıldığı, oldukça sakin, karadan ulaşım ve gündüz elektrik olmayan, kurtarılmış bölge. Buraya Ao Nang’tan botla da gelebilirsiniz veya Railay’den, yürümek de mümkün, o tepeleri de görün derim. Yalnız denizi kötü, okyanus çekilince çok sığ oluyor ve sığ kısımlar çok sıcak. Hava da çok sıcak, gündüz aralık sonu olmasına rağmen güneşte durmak mümkün değil. Yanıyor insan adeta.

Burada akşamüstü kano kiralayıp çok romantik anlar da yakalayabilirsiniz. Her tarafa, şahane koy ve adalara kürek çekebilir, güneşi denizden batırabilirsiniz sevgilinizle. Biz de bu romantizmden nasibimizi aldık tabi, yaz ve yaza ait ne varsa beni mutlu ediyor.

Railay East :

Deniz konusunda Railay East’i çok beğendik, tam aradığımız tatil tadını burada yakaladık diyebilirim. Bir kere denizi turkuaz, kumu tabiki beyaz. Bu taylandın normali artık. Bunun dışında, kumsalın devamında derin deniz var yani ege gibi. Okyanus gibi sığ değil yer yer. Bu da muhteşem bir şey. Suyu ılık da değil, serinleyebiliyorsunuz. 2 günümüzü de burada geçirdik.

Yürürken kaya tırmanış yerine varıyorsunuz daracık bir yoldan geçip. Krabi kaya tırmanışçılarının da tercih ettiği bir yer. Geçtiğimiz yollar neden hep dar, kenar dağ ve kayalık, diğer tarafsa Resort…Her kıyıda bir resort var, yalnız gündüzleri güneşlendiğimiz yerin ardında bir ev vardı, özel mülk, o evi çook kıskandım, önü deniz ve andaman adaları, kumsal, tropik. Tam bir keyif evi.

Krabi ve Civarında

Ao Nang’ta her yerde hasırlar satılıyor, biz de birer tane almıştık, istediğimiz yere serip, yatıyoruz, güneşlenmek mümkün ama çok yakıcı bu güneş. Gölgelenmek daha akıllıca oluyor. İlk günü bu kumsalın ortalarında geçiriyoruz, sonradan gene ilerisini keşvediyoruz, muhteşem turkuaz sularda kendimi kaybediyorum, bolbol gopro ile sualtı çekimi yapma şansımız da oldu, su çok berrak olmasa da turkuaz en sevdiğim renk.

Burada sürekli fotoğraf çektirenler var, özellikle rusların poz vermedeki başarısını kıskanmamak elde değil, ne açılardan ne pozlar veriyorlar. Pek çok ünlü firma ve manken buralarda çekimler yapmıştır, adeta fotoğraf cenneti, her karesi ayrı güzel, cennet ülkenin.

Railay East’te kumsalın sonunda takılmaktan çok keyif aldık. Hem de çok sakin, buradan Tonsai’ye de geçtik botla, her yerden botla sağa sola vızır vızır gidiliyor. Sanırım 200 baht idi o da -12 tl civarı

Bu kumsalın hemen karşısında minnacık bir ada var, yürüyerek ya da timsah tadında sürünerek sudan gidiliyor, hemen tabi gittim keşvettim elimde kamera ile ve kumlara kızımın adını yazdım. Onunla da gelelim, o da gelsin büyüdüğünde diye. Thailand genelinde turist çok ve yaş ortalaması da ufak. Teenage avrupalılar hep buralarda geziyor, eğleniyor, zamanı geldiğinde kızıma da tavsiye edeceğim muhakkak.

Krabi ve Civarında

Burada tatilin artık tadını çıkartmaya başlıyoruz, dinleniyoruz, yiyip içiyoruz, güneşlenip, yüzüyoruz. Suya yatıyorum, tropik cennet manzarama dalıp meditasyon yapıyorum turkuaz sularda. Güneş pırıl pırıl. Yaklaşık 8-9 gündür yoldayız, gezdik, gördük. Bu ülkede en iyi yapılacak tatil kuşkusuz deniz tatili. Biz de bunun için buradayız daha çok, buradaki kumsal ve adaları keşvedip, Phi Phi civarına yol alacağız. Sonrasında diğer taraftaki Koh Samui, Phangan ve Tao adaları var. Tüm adaları tek tek görülmeye değer ve günler yetmez. Birkaç ay ayırmak lazım heryeri sindirmek için.

Bu kumsallarda harika bir şey daha var, teknelerde satılan yemekler, sabah öğlen ya da akşam ne zaman acıkır, canınız bir şey çekerse, her şeyi pişiriyorlar. Çöp şişten, her çeşit taze meyve suyu ve frozenlara, noodledan mango sticky rice’a her şey var. Thai yemekleri bu manzaraya çok yakışıyor. Herkes bu güzel tatların keyfini sürüyor.

Rahatlık, sukunet, dinlenmek, turkuaz ve hindistancevizi buranın vazgeçilmezleri, tatil ne güzelsin.

Berrak Chi
İnstagram: bechis#
facebook: berrak.chi

3 Comments

1. Melis Erbaşol

11 Mart 2014 at 10:04

Yine ben! 🙂 söylemeden edemeyeceğim; benim gibi bazı konularda takıntısı anneler için bile çok elzem; gerçi biz kısa bir süreliğine gitmiş olsak da anne ve baba içinde çok yararlı oluyor… Hayatımızın en önemli mihenk taşları çocuklarımız ama onlar büyüyecek, kendi hayatlarını kuracaklar zamanı gelince… Size kalan ise eşiniz olacak ;))

• Berrak chi

11 Mart 2014 at 10:08

Ebeveynlik garip bir iş ama evham ve takıntı tedavisi olan, kafada halledilebilen kavramlar, duygulardır. Yeni yazımda 1 ay nasıl çocuk bırakılır da tatile gidiliri yazdım hatta. Yani çocukluyuz evet ama hayat sadece çocuktan ibaret olamaz benim için. Hızla büyüyorlar ve ben çocukların çok korumacı tavırlarla yetiştirilmesini doğru bulmuyorum, onlar birey ve bağımlılık çok tehlikeli olabilir ilerde. Onların da yalnız ve bizsiz kalmaya ihtiyaçları var muhakkak. sevgiler 🙂